Toyota Club Foorum

Toyota Club Estonia
Tänane kuupäev Reede 25 Apr, 2014 3:35

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Kolmapäev 14 Aug, 2013 18:28 
Algaja

Liitunud: Esmaspäev 12 Aug, 2013 9:59
Postitusi: 2
jõudu!
2007 a. avensis 2.2 130kw mootoriga.
ostmisest saati on õli normipiires olnud kuid väga minimumi lähedal. praeguseks olen sõitnud ainult umb 250km. eelnevalt ei ole teada kui kaua see õli seal maanteid on mõõtnud.
õlivahetus on plaanis reedel.
kuidas antud mootoriga toyotade omanikud õlikulu kommenteerivad?
kas õlivahetuse järgselt on õlitase mõõtevarda peal täpselt maximumini?
kas tahma/kübemefiltrid püüavad ka sinise suitsu kinni, et ostmisel ei saa aru,kas tuleb tagant sinakat või mitte?
kommentaare?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 15 Aug, 2013 11:13 
Klubiliige
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 06 Juun, 2013 21:19
Postitusi: 276
Asukoht: Paide
Ostsin enda Toyo umb 2 kuud tagasi ja sai kohe ka õli vahetatud. Õli läks sisse 6l. Olles nüüd sõitnud umbes 9000 km ja vaadates õlivarrast siis ma ei saa aru küll et õli vähenenud oleks. Kui motol kõik korras, siis ei tohiks õlikadu eriti olla, kui siis väga minimaalne.

Eelmine auto oli mul 96a A6 ja temal vahetasin õli iga 10000 tagant ja sellel oli küll nii,et niipalju kui sisse õli panin sama palju ma ka sealt välja võtsin pärast 10000km .

DPFi kohta ma suurt midagi ei oska öelda, kui teoreetiliselt kui sul suleks nt sinakat suitsu, on märk et mootor põletab ÕLI . Üleliigne õli väljub motost heitgaasidega ja eeldan et see üleliigne õli jääb DPFi pidama. Võib vb DPF ummistuda...
(see teooria ei pruugi paika pidada, puht omaarvamus )

Muretuid kilomeetreid :)

_________________
Toyota Avensis 2.2 D-CAT 130kw FACELIFT


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 18 Okt, 2013 10:35 
Algaja

Liitunud: Esmaspäev 12 Aug, 2013 9:59
Postitusi: 2
okei, nüüdseks saab uue õliga kohe kohe 4000 km sõidetud ja õlivarras näitab praktiliselt maksimumi...niiet ehk oli esialgne mure ilmaaegu.
samas jääb mõistmatuks, miks ennem miinimumi näitas. eeldaks ju, et hollandis peetakse head järge oma auto hoolduse üle ja õlivahetus varem korraliselt tehtud (15000km peal siis). samas never know...


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 18 Okt, 2013 15:29 
Algaja

Liitunud: Neljapäev 22 Aug, 2013 0:01
Postitusi: 45
Asukoht: Tartu
kui õli vana ja mootor veits kulunud, siis midagi ta nagunii põletab

_________________
Bensiiniga võid pintsleid pesta, diislis peitub jõud!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 18 Okt, 2013 15:59 
Tegija
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Jaan, 2013 18:25
Postitusi: 444
Asukoht: Tapa/Kadrina/Rakvere, L-Virumaa
Minu loogika ütleb, et kui kõik korras, siis õli kulu peaks ikka nullilähedane olema. Mul oli 98.a Volvo mis oli 300t ja jumal teab palju veel sõitnud. Nii palju kui sisse läks tuli ka alati välja. Või on uuematel autodel midagi teisiti?

_________________
Toyota Avensis 2.2d4d 110kw 2008.a


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 18 Okt, 2013 20:27 
Tegija

Liitunud: Neljapäev 17 Juun, 2010 10:59
Postitusi: 1183
Asukoht: Tartu - Tallinn
Jah, uuematel autodel on veidi teisiti. Autotootjad on vahepeal aru saanud, et mida kiiremini auto kulub, seda kiiremini inimene uue ostab. Teie kasutusjuhendites on sellest ka juttu, millise õlikuluga asja hakatakse probleemiks lugema. ;)

_________________
Alex.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 19 Okt, 2013 2:30 
Tegija
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Jaan, 2013 18:25
Postitusi: 444
Asukoht: Tapa/Kadrina/Rakvere, L-Virumaa
ei mõista või olen liiga palju tarvitanud ülejooke. rääkige lähemalt?

_________________
Toyota Avensis 2.2d4d 110kw 2008.a


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 19 Okt, 2013 10:37 
Tegija

Liitunud: Neljapäev 17 Juun, 2010 10:59
Postitusi: 1183
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kui keegi viitsiks tähelepanelikult lugeda kasutusjuhendit, siis näeks, et seal on kirjas, et margiesindaja poole peab pöörduma kui õli kulub rohkem kui üks liiter viie tuhande kilomeetri peale. Ja tänapäeval on see normaalne.

Need samad 2.2 D4D vahest vajasid õli lisamist õlivahetuste vahel. Sama käib V8 4.5D kohta, ainult et seal valati juurde korraga kaks liitrit. Ja päris palju pingutusi tuli rakendada, et veenda peakorterit, et see ei ole normaalne ja seda mootorit peab remontima.

See ei ole ainult Toyota suhtumine, Audi, Nissan, BMW ja paljud-paljud teised lähevad sama teed. Ega autotootja pole MTÜ. Nemad teenivad raha. Tulusid saab suurendada hinna ja käibe suurendamisega ja samas ja kulutuste vähendamisega. Mida kehvemad autod on ja mida rohkem nad kuluvad, seda kiiremini inimesed, enamus kellest enam ei oska ilma uue autota olla, ostavadki endale uue auto. Seetõttu arvutatakse auto ressurs selliselt, et see ei ületaks teatud (ja mitte pikka) aega. Osade ja sõlmede kvaliteet on just seetõttu madalam, et muidu ju sõlm käib kauem kui ülejäänud auto ja maksab rohkem.

Sellepärast ma sõidangi vana Carina E-ga kuna üheksakümnendates veel parem oli see auto mis kestis kauem ja teenis sellega tootjale paremat reputatsiooni. Praegu auto on suunatud eelkõige tooma tehasele rohkem raha. Paistab, et ka kütuse ja õlifirmad on autotootjatega pundis. ;)

Kui tulla õlikulu juurde tagasi, siis korralikkest materjalidest õigesti valmistatud mootor õli ei tarbi. Väike kulu on lubatud turbolaaduriga mootoril. Õlil on kolm teed mootorist lahkumiseks kui me ei vaatle otseselt õlilekkeid ja kõik kolm teed on summutist välja.
Esimene tee on klapisääretihendid. Siin on kaks võimalikku põhjust: tihendid ise ei hoia kuna on kulunud või klapp lõtkup juhtpuksi sees, siis tihend ka ei saa hakkama.
Teine tee on rõngastest mööda. Samuti kaks põhjust - õlirõngad on alumiiniumtolmuga ja tahmaga oma soones kinni, ehk siis silinder kergelt kulub, aga rõngas ei tule järgi. Teine põhjus - õlirõngad on pehmed ja see serv mis õli peaks maha lõikama silindri seina pealt on ümaraks kulunud ja libiseb üle õlikihi. Siis silindri seina peale jäänud õli põleb töötakti ajal ära ja kompressioonirõngad võtavad ta seintest maha ja see tahm läheb läbi väljalaskeklapi välja.
Kolmas tee on sisselaskekollektorisse läbi karterituulutuse. Mida rohkem heitgaase pääseb kolvist ja rõngastest mööda karterisse, seda suurem on karteri sees surve. Kuna see on kurjast siis juhitakse see läbi karterituulutuse õhufiltrisse või sisselaskekollektorisse, kust see läheb silindrisse ja põleb seal ära. Õhk mis läheb ülerõhuga karterist välja võtab endaga kaasa õliauru. Mida rohkem õhku läheb, seda rohkem auru see kaasa võtab, seda rohkem õli kaob.

Turbomootoris on õlil veel neljas tee mootorist lahkumiseks. Turbol on liuglaagrid. Ehk siis väga täpselt tasakaalustatud turbo rootor pöörleb peenikese õlikihi peal. Õli juhitakse sinna survega ja mida suurem on surve, seda vastupidavam on õlikiht. Kui liuglaagrid on kulunud, õli veidi immitseb nendest välja mitte ainult ärajuhtimiskanalisse vaid ka turbo sisse nii kuuma kui külma poole peale. Kuumast poolest lendab see kohe välja, külmast poolest satub see sisselaskesse, põleb silindris ära ja läheb sinnasamma summutisse.
Turbo kulub seda rohkem mida lohakam on selle valdaja. Turbolaadur töötab suurte temperatuuriga, võite ise kujutada mis seal toimub kui heitgaaside temperatuur peale katalüsaatorit võib ulatuda 900 kraadini (väljalaskekollektoris - 2000 diiselmootoris kuni 2800 kraadi bensiinimootoril) ja turbo pöörded on kuni 60000 minutis (mõnedel mootoritel kuni 150000). Temperatuur on ülikõrge, õli jahutab ja määrib turbo laagreid. Tulete maanteelt või kihutate linnas, pöörded kõrged, turbo kuum. Suretate mootori välja, õlisurve kaob, see õli mis on turbiini sees kõrbeb ära. Kõrbenud õli on väga kõva abrasiiv, nagu liiv. Kes ei usu, võtke vanema auto klapikambrikaane seinast natuke sadestusi sõrmega. Tulete tagasi, panete mootori uuesti käima - turbiini laagrid on seda liiva täis. Edasi vist ei pea seletama..? :) Ja huvitav on see, et kõik seda teavad. Kuid vähesed mäletavad igapäevase sõitude ajal.

_________________
Alex.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 19 Okt, 2013 11:55 
Algaja

Liitunud: Neljapäev 22 Aug, 2013 0:01
Postitusi: 45
Asukoht: Tartu
see plärts seisma peale sõittu on tänapäeval suht tavaline.....ise olen ikka üritanud meeles pidada koguaeg...pigem nagu harjumus....toyota manualgi kirjutab et kui oled sõitnud 100km/h kuskil siis peaks tühikäigul töötama mootor veel 45 sekki enne seiskamist ja kui 120 km/h ja üle siis võiks olla vahe 60 sekki....enamus aga laseb lõõri puhtaks ja lörts seisma :D

endal õnneks hea pikk lõik kitsast teed ka koduni, kus kihutada nii või naa ei saa....seal hea madalal pöördel tiksuda ja kui maja juurde jõuan lasen tavaliselt veel 20-30 sekki käia tühjalt ja siis kinni alles :)

_________________
Bensiiniga võid pintsleid pesta, diislis peitub jõud!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Registreeritud kasutajad: Bing [Bot], enzzo


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
toyotaclub.ee